سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی فولاد در جلسه امروز این کمیسیون با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و فولاد خبر داد و گفت: با رأی قاطع نمایندگان این تحقیق و تفحص به تصویب کمیسیون اجتماعی رسید.

به گزارش فولاد نیوز، فضل‌الله رنجبر، نماینده کرمانشاه و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلسT در تشریح نشست روز سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه این کمیسیون، عنوان کرد: اولین موضوعی که در نشست کمیسیون اجتماعی در دستور کار قرار گفت، بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت‌های زیرمجموعه بود که توسط محمدرضا صباغیان، نماینده مردم بافق در مجلس در کمیسیون مطرح و با حضور علاءالدین ازوجی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و فولاد بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در این جلسه پس از طرح تحقیق و تفحص توسط نماینده منتخب متقاضیان تحقیق و تفحص، دفاعیات مسئولان صندوق بازنشستگی فولاد و کادر دولتی ارائه شد و در نهایت با رأی قاطع نمایندگان این تحقیق و تفحص به تصویب کمیسیون اجتماعی رسید، که بر این اساس پس از تعیین اعضای تحقیق و تفحص، تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی فولاد در بازه زمانی ۱۰ ساله عملکردی انجام خواهد شد.

رنجبر گفت: با توجه به اجماع نظری هم که در کمیسیون درخصوص این تحقیق و تفحص وجود دارد و همکاری خوبی که این صندوق بازنشستگی انجام خواهد داد و همچنین با توجه به اهمیت مطالبات بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد که یکی از قشرهای زحمتکش کشور هستند؛ عملکرد این صندوق در اجرای قوانین بالادستی مانند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان این صنعت، بحث بیمه‌ها و نحوه مدیریت آن‌ها، و چگونگی ارتباط موضوع سرمایه‌گذاری‌های این صندوق از نظر قوانین از در ۱۰ سال اخیر مورد تحقیق و تفحص قرار خواهد گرفت و به‌زودی هیات بررسی این تحقیق و تفحص را در کمیسیون اجتماعی انتخاب و مستقر خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: طبق قوانین و مقرارت اگر متخلفی وجود داشته باشد یا تبعیض از نظر ساختاری در اجرای قوانین داشته باشد، حتما گزارش لازم را به مقامات ذی‌ربط ارائه خواهیم داد. در نهایت اگر نیاز به اصلاح قوانین موجود یا بحث‌های نظارتی دارد، این موارد هم لحاظ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید