کمیسیون اروپا در ماه اکتبر پیشنهاد کرد که سهمیه واردات فولاد بدون تعرفه تقریباً به نصف کاهش یابد و برای محموله‌های مازاد، تعرفه ۵۰ درصدی اعمال شود تا از تداوم تولید پایدار فولاد در اتحادیه اروپا حمایت شود، هرچند هنوز مشخص نیست این تدابیر جدید چه زمانی اجرایی خواهند شد.

به گزارش فولاد نیوز، مدیر مالی شرکت آرسلورمیتال، جنوینو کریستینو، گفت این شرکت قادر خواهد بود بخشی از خلأ بازار ناشی از کاهش واردات را پس از اجرای سهمیه‌های پیشنهادی فولاد اتحادیه اروپا تصاحب کند.

کریستینو به تحلیل‌گران گفت: «انتظار می‌رود واردات فولاد تخت حدود ۴۰ درصد کاهش یابد و همه می‌دانند که سهم بازار ما حدود ۳۰ درصد است، بنابراین هیچ مشکلی برای ما وجود ندارد تا مطمئن شویم می‌توانیم آن بخش از سهم بازار خود را به دست آوریم.»

کمیسیون اروپا در ماه اکتبر پیشنهاد کرد که سهمیه واردات فولاد بدون تعرفه تقریباً به نصف کاهش یابد و برای محموله‌های مازاد، تعرفه ۵۰ درصدی اعمال شود تا از تداوم تولید پایدار فولاد در اتحادیه اروپا حمایت شود، هرچند هنوز مشخص نیست این تدابیر جدید چه زمانی اجرایی خواهند شد.

اقدامات کنونی قرار است در ژوئن ۲۰۲۶ منقضی شوند، اما کریستینو گفت آرسلورمیتال انتظار دارد پارلمان و شورای اروپا «فوریت» این موضوع را درک کرده و برای اجرای سریع‌تر آن همکاری کنند.

دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان روز پنجشنبه اعلام کرد که در سه‌ماهه سوم سودی فراتر از انتظار به دست آورده است؛ عملکرد قوی در اروپا به این نتایج کمک کرده و شرکت چشم‌انداز مثبتی برای سال ۲۰۲۶ ارائه داده است.

دیدگاهتان را بنویسید