شرکت ویکتوریناکس موجودی انبار خود در آمریکا را برای کاهش تأثیر تعرفه‌ها افزایش داده است. نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۵ درصد از شرکت‌های سوئیسی کاهش سفارشات را گزارش کرده‌اند. این شرکت در حال بررسی کارهای نهایی در آمریکا برای کاهش ارزش مشمول تعرفه است.

به گزارش فولاد نیوز، شرکت سازنده چاقوهای سوئیسی ویکتوریناکس در حال تلاش برای حفظ قیمت‌های خود در آمریکا است و در عین حال به دنبال بازارهای جدید می‌گردد، زیرا در حال آزمایش ابزارهای جدید برای مقابله با تعرفه‌های تجاری رئیس‌جمهور دونالد ترامپ است.

چاقوهای سوئیسی که توسط سربازانی که پس از جنگ جهانی دوم در اروپا مستقر بودند در ایالات متحده معروف شدند، در کارخانه‌ای در ایباخ، سوئیس ساخته می‌شوند.

در آنجا، رول‌های فولاد ضدزنگ به تیغه‌هایی تبدیل می‌شوند که با سنگ‌های سرامیکی ساینده گرد می‌شوند و در دمای بیش از ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد پخته می‌شوند و سپس تیز می‌شوند.

شرکت ویکتوریناکس، که سالانه ۱۰ میلیون چاقوی سوئیسی به همراه چاقوهای آشپزخانه و تجاری، ساعت و چمدان تولید می‌کند، یکی از بسیاری از تولیدکنندگان سوئیسی است که نگران هزینه‌های بالاتر انجام تجارت با ایالات متحده هستند.

ترامپ در ماه اوت تعرفه ۳۹ درصدی بر واردات کالا از سوئیس اعمال کرد تا کسری تجاری آمریکا با این کشور را کاهش دهد.

«اگر این تعرفه‌ها همچنان برقرار بمانند، این یک وضعیت استثنایی و چالش‌برانگیز خواهد بود»، این حرف‌ها را کارل السنر، مدیرعامل ویکتوریناکس، گفت که پدر بزرگ‌پدری‌اش این شرکت را در سال ۱۸۸۴ تأسیس کرده است. او افزود که این تعرفه‌های بالاتر برای ویکتوریناکس سالانه حدود ۱۳ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

ایالات متحده حدود ۱۳ درصد از فروش ۴۱۷ میلیون فرانک سوئیسی (۵۱۹ میلیون دلار) ویکتوریناکس در سال ۲۰۲۴ را به خود اختصاص داده است و اگر تعرفه ۳۹ درصد همچنان برقرار بماند، هر محصولی که به ایالات متحده ارسال شود، ضرر خواهد کرد.

ویکتوریناکس برای مقابله با این وضعیت، موجودی اضافی به ایالات متحده ارسال کرده و به دنبال افزایش بهره‌وری در کارخانه‌های سوئیسی خود است. همچنین در حال بررسی انجام برخی از کارهای پولیش و بسته‌بندی در ایالات متحده است تا هزینه‌های واردات خود را کاهش دهد.

السنر گفت: «ما در حال تلاش برای کاهش وابستگی خود به بازار آمریکا هستیم و سعی داریم در بازارهای دیگری مانند آمریکای لاتین و آسیا رشد بیشتری داشته باشیم.» ویکتوریناکس حدود ۱۰۰ کارمند در ایالات متحده در بخش‌های فروش، بازاریابی و لجستیک دارد.

جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در آمریکا

ویکتوریناکس که متعلق به خانواده است، تنها شرکت سوئیسی نیست که با مشکلات ناشی از تعرفه‌ها روبرو است.

یک نظرسنجی که ماه گذشته توسط انجمن تجارت مکانیکی سوئیس انجام شد، نشان داد که ۴۵ درصد از شرکت‌های کوچک و متوسط سوئیسی پس از اعمال تعرفه‌های ایالات متحده با کاهش سفارشات مواجه شده‌اند.

حاشیه سود شرکت‌های سوئیسی همچنین به دلیل افزایش ۱۲ درصدی ارزش فرانک سوئیسی در برابر دلار در سال جاری کاهش یافته است.

کار در آمریکا برای کاهش ارزش مشمول تعرفه

ویکتوریناکس که برخی از قیمت‌های هدف‌دار خود را افزایش داده است، برنامه‌های خود را برای افزایش خودکارسازی و بهبود بهره‌وری در کارخانه ایباخ تسریع کرده است؛ جایی که ۲۵ نفر از اعضای خانواده هنوز مشغول به کار هستند.

این شرکت به فکر انتقال برخی از تولیدات خود به ایالات متحده یا دیگر نقاط اروپا برای کاهش تأثیر تعرفه‌ها بود، اما در نهایت تصمیم گرفت که این کار را انجام ندهد، زیرا مقیاس لازم برای این کار را نداشت.

در عوض، ویکتوریناکس در حال بررسی انجام برخی از کارهای نهایی در ایالات متحده است – مانند تمیز کردن و بسته‌بندی چاقوهای تجاری – تا ارزش مشمول تعرفه را کاهش دهد.

آنچه نمی‌تواند انجام دهد این است که محصولات خود را در خارج از سوئیس تولید کند، زیرا برای دریافت برچسب معتبر «ساخت سوئیس»، حداقل ۶۰ درصد از هزینه‌های تولید باید در سوئیس باشد.

السنر گفت: «تولید چاقوهای سوئیسی در خارج از کشور گزینه‌ای نیست» و افزود که برند ویکتوریناکس به میراث سوئیسی خود وابسته است.

با این حال، او برای آینده مطمئن است: «ما از جنگ جهانی اول، رکود بزرگ، جنگ جهانی دوم، بحران اقتصادی جهانی و بحران نفتی عبور کرده‌ایم. این فقط آخرین وضعیت چالش‌برانگیز است که من مطمئن هستم می‌توانیم از پس آن بربیاییم.»

دیدگاهتان را بنویسید