این اتحادیه افزود که خودروسازان هنوز نیازمند واردات مقادیر و کیفیت‌های خاصی از فولاد هستند و افزود که درجه‌های فولادی مخصوص صنعت خودرو همواره تحت سیستم سهمیه‌بندی فعلی به سرعت به پایان می‌رسند.

به گزارش فولاد نیوز، اتحادیه خودروسازان اروپا (ACEA) روز چهارشنبه اعلام کرد که طرح جدید اتحادیه اروپا برای کاهش شدید سهمیه‌های واردات فولاد بیش از حد است و تولیدکنندگان خودروی اروپایی را با هزینه‌های بالاتر مواد اولیه و هزینه‌های اداری مواجه می‌کند.

این اتحادیه گفت که خودروسازان اروپایی حدود ۹۰ درصد از خریدهای مستقیم فولاد خود را از داخل اتحادیه اروپا تأمین می‌کنند و بیشترین نگرانی آنها مربوط به تأثیر تورمی محدودیت‌های سخت‌تر واردات فولاد است.

کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه پیشنهاد داد سهمیه‌های واردات فولاد بدون تعرفه را تقریباً تا نصف کاهش دهد و همچنین تعرفه واردات بیش از سهمیه را به ۵۰ درصد افزایش دهد، این اقدام به منظور حفظ تولیدکنندگان فولاد قابل‌ادامه در اتحادیه اروپا است.

این پیشنهاد هنوز نیازمند تصویب دولت‌های اتحادیه اروپا و پارلمان اروپاست.

سگریده د وریس، مدیرکل ACEA، در بیانیه‌ای گفت: «ما با ضرورت محافظت تا حدی از صنعتی کالامحور مانند فولاد مخالفتی نداریم، اما معتقدیم پارامترهای پیشنهادی کمیسیون بیش از حد به دنبال محدود کردن بازار اروپا است.»

این اتحادیه افزود که خودروسازان هنوز نیازمند واردات مقادیر و کیفیت‌های خاصی از فولاد هستند و افزود که درجه‌های فولادی مخصوص صنعت خودرو همواره تحت سیستم سهمیه‌بندی فعلی به سرعت به پایان می‌رسند.

اتحادیه خودروسازان همچنین به الزام واردکنندگان برای شناسایی محل ذوب و ریخته‌گری اولیه فولاد محصول خود اشاره کرد، قانونی که برای جلوگیری از دورزدن قوانین وضع شده است. آنها گفتند این موضوع در زنجیره تأمین عمیق و جهانی صنعت خودرو بسیار پیچیده خواهد بود.

این اتحادیه اظهار داشت: «ما باید تعادل بهتری بین نیازهای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان فولاد در اروپا در این طرح پیدا کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید