وزیر شرکتها و محصولات ساخت ایتالیا: برای مذاکره درباره فولاد جای پیشرفت وجود دارد
در خصوص تمدید مهلت، «نشانهها واضح است و من معتقدم که این کار به سرعت قابل انجام است. با این حال، بیشترین فشار از داخل است، ناشی از قوانین سختگیرانه توافق سبز که منجر به بحران در بخش در سراسر اروپا شده، با تعطیلی کارخانهها و اخراج دهها هزار کارگر.»
به گزارش فولاد نیوز، در خصوص احتمال معافیت برخی بخشها از تعرفه ۱۵ درصد، جای مذاکره «برای فولاد و آلومینیوم وجود دارد. ما باید با آگاهی از دلایل منطقی خود اصرار کنیم. با این حال، مهم است که از بروز «جنگ تجاری» جلوگیری شود که اثرات ویرانگری برای همه داشت.»
این سخنان توسط آدولفو اورسو، وزیر شرکتها و محصولات ساخت ایتالیا، در مصاحبهای با روزنامه «کوریره دلا سرا» مطرح شد: «ما با وزیر امور خارجه، آنتونیو تاجانی، در حال برنامهریزی برای تبلیغ محصولات در بازارهای جدید و تثبیت موقعیت در آمریکا هستیم، جایی که مصرفکنندگان حاضر نیستند کیفیت محصولات ایتالیایی را فدا کنند. رشد مشاهده شده در ماههای اخیر در برخی بازارهای غیراروپایی نشانه خوبی است. به همین دلیل ما از کمیسیون میخواهیم که توافقات تجارت آزاد با شورای همکاری خلیج فارس و در آینده با هند، مالزی، اندونزی و فیلیپین را نهایی کند.»
در خصوص تمدید مهلت، «نشانهها واضح است و من معتقدم که این کار به سرعت قابل انجام است. با این حال، بیشترین فشار از داخل است، ناشی از قوانین سختگیرانه توافق سبز که منجر به بحران در بخش در سراسر اروپا شده، با تعطیلی کارخانهها و اخراج دهها هزار کارگر.»
او افزود: «ما باید سریعاً به بازنگری در مقررات دیاکسید کربن بپردازیم و اصل بیطرفی کامل فناوری را به کار ببندیم. توافقی که با وزارت اقتصاد آلمان درباره ناوگانهای تجاری به دست آوردیم، در نهایت موضعی عملگرایانه و انعطافپذیر را تایید میکند که باید در هر زمینهای راهنمای ما باشد.»
او تاکید کرد: «ما باید مقررات مربوط به خودروهای اروپایی را بازنگری کنیم. کارخانه آتسا خودروهای تجاری سبک تولید میکند و حدود ۷۵ درصد ثبتنامها در اروپا به ناوگانهای شرکتی اختصاص دارد. توافق با آلمان درباره بیطرفی فناوری دقیقاً به دلایل بحران در کارخانه آبرزو میپردازد، جایی که طیف خودروها شامل موتورهای احتراق داخلی نیز میشود.»