به گزارش فولاد نیوز، بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که می‌تواند کوره‌های فولاد آخر خود را برای حداقل چند هفته دیگر روشن نگه دارد، پس از آن که یک محموله سوخت تأمین شد. این اقدام آخرین مرحله از تلاش‌های اضطراری دولت برای نجات تولید فولاد بکر داخلی است.

دولت بریتانیا برای تأمین میزان کافی زغال‌سنگ کک‌شده و سنگ آهن به‌منظور ادامه کار کوره‌های زیان‌ده که پس از تصویب قوانین اضطراری در روز شنبه کنترل عملیاتی آن‌ها را از مالکان چینی شرکت جینگه (Jingye Group) به دست گرفت، در حال تلاش بود.

این کوره‌ها نیاز به سوخت مستمر دارند و در صورت خاموش شدن به راحتی نمی‌توانند دوباره راه‌اندازی شوند. این کوره‌ها روزانه 700 هزار پوند (922,950 دلار) ضرر می‌دهند.

بدون این کوره‌ها، بریتانیا برای صنایع راه‌آهن، ساخت‌وساز و خودروسازی خود به واردات وابسته می‌شود، در زمانی که جنگ‌های تجاری و بی‌ثباتی‌های ژئوپولیتیکی در حال افزایش است.

جاناتان رینولدز،، وزیر تجارت بریتانیا، گفت که صنایع بریتانیا که در کانون برنامه‌های دولت برای احیای زیرساخت‌های قدیمی کشور قرار دارند، به فولاد داخلی وابسته‌اند.

رینولدز قرار است به بندر ایمنگهام در ساحل شرقی بریتانیا سفر کند تا شاهد بارگیری سوخت برای حمل و نقل باشد، پس از آن که دولت اعلام کرد پرداخت برای این محموله که ابتدا از ایالات متحده آمده و در اسکله‌ها ذخیره شده بود، تسویه شده است.

یک کشتی دیگر از استرالیا که زغال‌سنگ کک‌شده و سنگ آهن حمل می‌کند، پس از حل و فصل یک اختلاف حقوقی و دریافت پرداخت از دولت به بریتانیا می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید