به گزارش فولاد نیوز، یک فعال فولادی گفت: برای کشور ما که حدود ۱۵ هزار مگاوات کمبود برق وجود دارد، خودروهای برقی نمی‌تواند صرفه اقتصادی داشته باشد و مشخص نیست چرا در چنین وضعیتی توجه و تمرکزها به سمت خودروهای برقی رفته است.

علیرضا میرزایی در گفتگو با فولادبان با اشاره به تغییر دولت در آینده نزدیک بیان کرد: در وزارت صمت مسیری به وجود آمده که به نظر می‌رسد با تغییر وزیر در دولت جدید، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد؛ چرا که نگاه محبت آمیزی نسبت به صنعت فولاد وجود ندارد و برداشت درستی از آن در کشور نمی‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: از طرفی، هر چند وقت یکبار صورت‌های مالی برخی فولادسازان بزرگ وایرال شده و همه درباره فولاد و سودآوری آن بحث می‌کنند؛ در صورتی که این شرکت‌های بزرگ فولادی تولید چند بخش از زنجیره فولاد را برعهده دارند و این صورت مالی‌ها، حجم عظیمی از انسان‌هایی که در فولاد درگیر هستند را شامل نمی‌شود.

فعال صنعت فولاد معتقد است، علی آبادی از زمان آغاز به کار در وزارتخانه، نگاه کلی به صنعت فولاد دارد و توجهی به بحث زنجیره قیمتی که سال‌ها روی آن کار شده بود، ندارد.

میرزایی تصریح کرد: در این راستا با بی‌توجهی وزارت صمت به بحث زنجیره قیمتی، نرخ محصولات فولاد به طرز وحشتناکی غیرمتعادل شده و واحدهای احیا در چند سال گذشته به دلیل تغییرات، در وضعیت خوبی قرار ندارند. در گذشته ۵۱ درصد قیمت شمش، نرخ آهن اسفنجی می‌شد و یک منبع برای قیمت‌گذاری بود که برای همه سود حداقلی داشت؛ اما در حال حاضر، فولاد صنعت بهم ریخته‌ای شده که نمی‌توان دورنما و چشم انداز حتی ۵ ساله برای آن تصور کرد.

وی با بیان اینکه وزیر صمت نیز در همین مسیر قدم بر می‌دارد، گفت: از سوی دیگر، دنیا به سمت برقی کردن خودروها می‌رود؛ اما برای کشور ما که حدود ۱۵ هزار مگاوات کمبود برق وجود دارد، خودروهای برقی نمی‌تواند صرفه اقتصادی داشته باشد. در واقع با این اقدام مشکلی به سایر مشکلات کشور اضافه شده و مشخص نیست چرا در چنین وضعیتی توجه و تمرکزها به سمت خودروهای برقی رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید