به گزارش فولاد نیوز، فولاد ایالات متحده همچنان حلقه اصلی بحث‌های اقتصادی بین ژاپن و آمریکا است. شرکت‌های ژاپنی همچنان به سرمایه‌گذاری در ایالات متحده خوش‌بین هستند، اما باید برای شوک‌های زنجیره تأمین که ممکن است در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به وجود آید، آماده شوند.

این هشدار را تاکشی نینامی، مدیرعامل شرکت نوشیدنی‌سازی بزرگ «سانتوری»، اعلام کرد. نینامی، که همچنین یکی از سران بزرگ‌ترین لابی‌های تجاری ژاپن است، در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در داووس گفت که برای شرکت‌ها مهم است نشان دهند سرمایه‌گذاری‌هایشان باعث ایجاد شغل در ایالات متحده خواهد شد.

هفته گذشته یک نظرسنجی نشان داد که بیشتر شرکت‌های ژاپنی فعال در ایالات متحده برای رویارویی با تعرفه‌های جدید آماده می‌شوند. نینامی گفت: «وضع تعرفه‌ها از سوی دولت ترامپ می‌تواند تغییرات بزرگ و غیرمنتظره‌ای در چشم‌انداز زنجیره تأمین ایجاد کند. شرکت‌های ژاپنی باید چابک باشند و به هر تغییری پاسخ دهند.»

نینامی همچنین ابراز امیدواری کرد که پیشنهاد ۱۴.۹ میلیارد دلاری شرکت فولاد نیپون برای خرید شرکت فولاد ایالات متحده که اوایل این ماه توسط رئیس‌جمهور وقت جو بایدن رد شد، بتواند احیا شود. نیپون استیل از بایدن شکایت کرده تا تصمیم او را لغو کند.

نینامی گفت که اگر این شرکت ژاپنی بتواند نشان دهد که این دو شرکت در مقابله با چین قوی‌تر خواهند بود و می‌توانند صنعت ایالات متحده را احیا کنند، ممکن است پرونده تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید